Witaj! załóż konto lub zaloguj się

JAK WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ? SĄ NA TO SPOSOBY


Dla wielu ludzi, zwykła podróż komunikacją miejską stanowi nie lada ryzyko, ryzyko natknięcia się na chorego współpasażera. Skąd te uprzedzenia? Mają niską odporność i szybko zarażają się chorobami – wystarczy kichnięcie innego pasażera, w drugim końcu tramwaju a infekcja gotowa.
Co robić? Nie podróżować tramwajami? Nie pracować w zespole? Mało realne. Należy podjąć działania profilaktyczne, które uchronią organizm przed infekcjami. Metody naturalne są naprawdę skuteczne, jednak wymagają konsekwencji i pewnego poświęcenia – zmiany stylu życia.
 
Sposoby w 100% skuteczne i sprawdzone
 
Sen
 
Najzdrowszy jest ten przed godziną 24. Optymalna dawka dla dorosłego człowieka to 7 – 9 godzin nieprzerwanego snu, jednak każdy z nas ma swoje indywidualne potrzeby. Życie w zgodzie z własnym biorytmem naprawdę pomaga – nie tylko poprawia odporność, ale wpływa na naszą sferę intelektualną i psychofizyczną.
Pomieszczenie, w którym śpimy, powinno być dobrze przewietrzone, wręcz chłodne.
 
Ruch i hartowanie organizmu
 
Częste spacery (godzina dziennie) i średni wysiłek fizyczny pobudzają organizm do produkcji
limfocytów wytwarzających przeciwciała odpornościowe. Narzekasz na brak czasu?  Na rzecz zdrowia zrezygnuj lub ogranicz korzystanie z samochodu, komunikacji miejskiej. Poranny spacer do pracy czy do sklepu doda pozytywnej energii na cały dzień, uwolni umysł od trosk a ciało od stresu.
Dobrym motywatorem do zwiększenia aktywności i wdzięcznym partnerem do wycieczek jest pies.
Dla zdrowia, wskazane są chłodne prysznice w połączeniu z masażem ciała. Stosuj prysznic naprzemienny, polewając ciało raz strumieniem wody ciepłej raz zimnej. Ta metoda sprawi, że organizm nauczy się reagowania na zmieniającą się temperaturę i uodporni się na działanie drobnoustrojów.

Dieta niskokaloryczna i niskocukrowa
 
Wyeliminujemy z diety słodycze, białe pieczywo, zawierające cukier śmieciowe jedzenia, a nie będziemy chorować. Organizm, który traci energię na obniżenie cukru we krwi, nie walczy skutecznie z infekcjami.
 
Warzywa i owoce
 
Są naturalnym źródłem witamin i minerałów i stanowią podstawę zrównoważonej, zdrowej diety. Pijmy codziennie naturalne, własnoręcznie przyrządzone soki warzywno – owocowe.
Przykładowe kombinacje smaków: marchew – jabłka (1:1), buraki – jabłka (1:1), melon (1 szt.) + seler naciowy (3 szt.) + imbir (1 cm).
 

 
Suplementy diety, tran

Tran jest źródłem wielonasyconych kwasów omega – 3 i omega – 6, witamin: A, E, mikroelementów: jodu i bromu. Wymienione są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Codzienna porcja tranu uchroni nas przed zachorowaniami. Tran = trauma z dzieciństwa? Na szczęście teraz kupimy tran o smaku np. cytryny czy wanilii lub … uwaga, hit – tran w żelkach!


Herbaty ziołowe

Ochronę przed infekcjami zapewni herbata z dziurawca, świetlika, bratka polnego czy pokrzywy.
Rewelacyjne działanie i właściwości ma, nazywana naturalnym antybiotykiem, herbata z pokrzywy. Jak przyrządzić smaczną herbatę z pokrzywy? Zalewamy wrzątkiem garść suszonych lub świeżych liści (najlepiej młodych), parzymy ziele, przez 10 minut, pod przykryciem. Aby napar smakował, wzbogacamy go o dodatki: imbir, cytrynę lub goździki – do wyboru. Po ostygnięciu herbatkę można posłodzić miodem
 
Miód
 
Rozpuszczony w letniej w wodzie z dodatkiem cytryny pity na czczo to stary i niezwykle skuteczny sposób na wzmocnienie odporności.
  

 
Czosnek
 
Posiada doskonałe właściwości lecznicze – jest naturalnym antybiotykiem, ma działanie bakterio – wiruso i grzybobójcze. Jest cudownym środkiem na wiele schorzeń. Gdyby nie ten zapach…
I na to znaleziono sposób. W sprzedaży dostępny jest już czosnek w tabletkach, czosnek w syropie i inne. Pomysłowość producentów nie zna granic.
 
Jak widzimy natura wyposażyła nas w szerokie spektrum możliwości – by cieszyć się zdrowiem, wystarczy chcieć korzystać z jej darów i wsłuchiwać się w potrzeby własnego organizmu.
article photo

MAKIJAŻ – JESIENNE TRENDY

article photo

DEKORACJE W JESIENNYM KLIMACIE

article photo

ZASTANÓW SIĘ NAD LAMPĄ

article photo

SUPER JEDZENIE – CHLORELLA

article photo

UBRANA W ZAPACH

Czytaj więcej

article photo

SOS DLA SKÓRY – NAJLEPSZE MASECZKI DO TWARZY

Czytaj więcej

article photo

JAK WYBRAĆ WÓZEK SPACERÓWKĘ

Czytaj więcej

article photo

MODA DLA PUSZYSTYCH

Czytaj więcej

article photo

MOLE W DOMU – JAK SIĘ ICH POZBYĆ?

Czytaj więcej

article photo

NAJMODNIEJSZE KURTKI – JESIEŃ 2016

Czytaj więcej

article photo

​PIĘKNA TRZYDZIESTOLETNIA

Czytaj więcej

article photo

Wiosenna metamorfoza mieszkania

Czytaj więcej

rekomendacje dla Ciebie