Witaj! załóż konto lub zaloguj się

​PIĘKNE PAZNOKCIE NA WIOSNĘ


Wypielęgnowane dłonie, zadbane paznokcie wiele mówią o człowieku – o jego stylu życia, zdrowiu, a nawet statusie społecznym. Piękne paznokcie nie zawsze dostajemy w darze od natury. Aby je mieć należy posiąść wiedzę o tym, co zdrowe i właściwe dla naszego organizmu,  systematycznie stosować właściwą pielęgnację. Atrakcyjny wygląd, piękno wymagają poświęcenia czasu, a niekiedy funduszy – niestety.

Spoglądasz z nieskrywaną zazdrością na piękne paznokcie koleżanek i myślisz – życie jest niesprawiedliwe. Zamiast ubolewać nad własnym defektem urody warto zacząć działać. Istnieje wiele skutecznych, w tym naturalnych sposobów zregenerowania i wzmocnienia paznokci.

Olejowanie paznokci

olejek rycynowy

O którym, wręcz nie wypada już pisać, bo to sposób tyle stary, co skuteczny. Lekko podgrzany olejek nakładamy na paznokcie na ok. 10 min. dziennie. Efekt: twarda płytka, paznokcie rosną jak na drożdżach.

olej kokosowy

Cudowny kosmetyk o szerokim spektrum działania. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. laurynowy), witaminy (B2, B6, kwas foliowy, C), wapń, potas, cynk, magnez, żelazo, fosfor i sód. Nakładamy na dłonie warstwę oleju (w temperaturze pokojowej ma postać stałą), zakładamy rękawiczki gumowe. Zmywamy maskę, ciepłą wodą, po 10 minutach. Efekt: zregenerowana, nawilżona skóra paznokci, wzmocniona płytka paznokciowa.

olej arganowy

Tyle modny, co skuteczny. Ze względu na unikalny skład i właściwości zwany eliksirem zdrowia i urody. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. oleinowy i linolowy), polifenole oraz witaminy. Olej arganowy (kilka kropel) wmasowujemy w płytkę paznokciową, nie zmywamy. Ewentualnie, by wzmocnić efekty sporządzamy mieszankę: 5 łyżek podgrzanego oleju + sok z połówki cytryny + witamina A + E (2 ampułki). Moczymy paznokcie w mieszance przez 10 minut. Kuracja rozjaśni i odżywi płytkę paznokciową;

cytryna z oliwą z oliwek

Mieszamy kilka łyżek oliwy z sokiem z połówki wyciśniętej cytryny. Moczymy dłonie w roztworze przez 5 minut. Po tym czasie dłonie osuszamy i myjemy samą wodą.

Preparaty do paznokci, odżywki

Paznokcie są uszkodzone, gdyż traktujemy je detergentami używanymi podczas prac domowych i nazbyt często upiększamy lakierami. Lakiery i zmywacze do paznokci zawierają agresywne związki chemiczne, w tym aceton, formaldehyd, a do niedawna rakotwórczy toluen, które wysuszają i uszkadzają płytkę paznokciową. Warto co pewien czas zaprzestać malowania paznokci lakierami i używać wyłącznie odżywek lub zastosować naturalną kurację odnowy płytki paznokciowej (np. olejowanie).

Obecne na rynku kosmetycznym odżywki odznaczają się wyjątkową skutecznością. Mają działanie wzmacniające, odżywiające, nawilżające lub wybielające. Zawierają w składzie witaminy (A, E, B5) i mikroelementy (mangan, magnez), a także oleje (np. arganowy).

Dobra odżywka poprawia kondycję paznokci, po 2 tygodniach stosowania paznokcie są mocne, twarde – nie łamią się i nie rozdwajają.

Suplementy diety, zdrowe odżywianie

Tych na rynku farmaceutycznym jest bardzo dużo. Różnią się od siebie składem i rodzajem składnika aktywnego. Popularne preparaty zawierają: skrzyp, drożdże lub kompleks witamin i mikroelementów. Zażywając suplementy diety możemy się mocno rozczarować, licząc na spektakularne rezultaty po tygodniu zażywania tabletek. Efekty są, owszem, ale po czasie (kuracja 3 – miesięczna) i pod warunkiem wyboru właściwego preparatu. Preparat wybieramy metodą prób i błędów, ponieważ nie mamy pewności, jakiego składnika brakuje w naszym organizmie.

Najczęstszą przyczyną kruchości i łamliwości paznokci jest niedobór krzemu, cynku i magnezu. Te mikroelementy znajdują się w preparatach ze skrzypem polnym (herbatki ziołowe, tabletki).
Ponadto, za wzmocnienie, odżywienie paznokci odpowiadają witaminy i mikroelementy takie jak:
  • wapń (produkty mleczne, maślanka),
  • żelazo (warzywa zielone: brokuły, szparagi, zielony groszek, szpinak),
  • witaminy z grupy B (warzywa ciemnozielone: cukinia, fasola szparagowa, a także drożdże, banany, ziemniaki, mleko),
  • witamina A (masło, mleko, żółtka jaj, tłuste ryby, wątróbka),
  • kwas foliowy (owoce, warzywa, produkty zbożowe),
  • nienasycone kwasy tłuszczowe (tłuste morskie ryby, oleje: lniany, rzepakowy…, oliwa z oliwek, orzechy, migdały, pestki słonecznika i inne, mleko i jego przetwory).
Witaminy i mikroelementy można dostarczyć do organizmu, stosując zdrową dietę lub prościej – w formie suplementów diety.

Sposobów pielęgnacji paznokci jest wiele – możemy sięgnąć po farmaceutyki lub zastosować nie mniej skuteczne metody naturalne. Systematyczna pielęgnacja paznokci „od zewnątrz” lub „od środka” w krótkim czasie przyniesie pożądany efekt.
article photo

SKUTECZNE SPOSOBY NA WALKĘ Z CELLULITEM

article photo

MODNE KOLORY – JESIEŃ/ZIMA 2016

article photo

NAJMODNIEJSZE KURTKI – JESIEŃ 2016

article photo

JAK ZADBAĆ O SKÓRĘ PO LECIE? USUWANIE PRZEBARWIEŃ

article photo

JAKI PIÓRNIK DO SZKOŁY WYBRAĆ?

Czytaj więcej

article photo

SZAMPON DLA DZIECKA – JAKI NAJLEPSZY?

Czytaj więcej

article photo

MAKIJAŻ – JESIENNE TRENDY

Czytaj więcej

article photo

JAK WYBRAĆ WÓZEK SPACERÓWKĘ

Czytaj więcej

article photo

ZNAMIONA, PIEPRZYKI – CZY TRZEBA SIĘ ICH BAĆ?

Czytaj więcej

article photo

ZADOWOLONY PRZEDSZOLAK – UBRANIOWY MUST HAVE

Czytaj więcej

article photo

UBRANIA PRZECIWDESZCZOWE DLA DZIECI

Czytaj więcej

article photo

Wiosenna metamorfoza mieszkania

Czytaj więcej

rekomendacje dla Ciebie