Witaj! załóż konto lub zaloguj się

​PIĘKNE PAZNOKCIE NA WIOSNĘ


Wypielęgnowane dłonie, zadbane paznokcie wiele mówią o człowieku – o jego stylu życia, zdrowiu, a nawet statusie społecznym. Piękne paznokcie nie zawsze dostajemy w darze od natury. Aby je mieć należy posiąść wiedzę o tym, co zdrowe i właściwe dla naszego organizmu,  systematycznie stosować właściwą pielęgnację. Atrakcyjny wygląd, piękno wymagają poświęcenia czasu, a niekiedy funduszy – niestety.

Spoglądasz z nieskrywaną zazdrością na piękne paznokcie koleżanek i myślisz – życie jest niesprawiedliwe. Zamiast ubolewać nad własnym defektem urody warto zacząć działać. Istnieje wiele skutecznych, w tym naturalnych sposobów zregenerowania i wzmocnienia paznokci.

Olejowanie paznokci

olejek rycynowy

O którym, wręcz nie wypada już pisać, bo to sposób tyle stary, co skuteczny. Lekko podgrzany olejek nakładamy na paznokcie na ok. 10 min. dziennie. Efekt: twarda płytka, paznokcie rosną jak na drożdżach.

olej kokosowy

Cudowny kosmetyk o szerokim spektrum działania. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. laurynowy), witaminy (B2, B6, kwas foliowy, C), wapń, potas, cynk, magnez, żelazo, fosfor i sód. Nakładamy na dłonie warstwę oleju (w temperaturze pokojowej ma postać stałą), zakładamy rękawiczki gumowe. Zmywamy maskę, ciepłą wodą, po 10 minutach. Efekt: zregenerowana, nawilżona skóra paznokci, wzmocniona płytka paznokciowa.

olej arganowy

Tyle modny, co skuteczny. Ze względu na unikalny skład i właściwości zwany eliksirem zdrowia i urody. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. oleinowy i linolowy), polifenole oraz witaminy. Olej arganowy (kilka kropel) wmasowujemy w płytkę paznokciową, nie zmywamy. Ewentualnie, by wzmocnić efekty sporządzamy mieszankę: 5 łyżek podgrzanego oleju + sok z połówki cytryny + witamina A + E (2 ampułki). Moczymy paznokcie w mieszance przez 10 minut. Kuracja rozjaśni i odżywi płytkę paznokciową;

cytryna z oliwą z oliwek

Mieszamy kilka łyżek oliwy z sokiem z połówki wyciśniętej cytryny. Moczymy dłonie w roztworze przez 5 minut. Po tym czasie dłonie osuszamy i myjemy samą wodą.

Preparaty do paznokci, odżywki

Paznokcie są uszkodzone, gdyż traktujemy je detergentami używanymi podczas prac domowych i nazbyt często upiększamy lakierami. Lakiery i zmywacze do paznokci zawierają agresywne związki chemiczne, w tym aceton, formaldehyd, a do niedawna rakotwórczy toluen, które wysuszają i uszkadzają płytkę paznokciową. Warto co pewien czas zaprzestać malowania paznokci lakierami i używać wyłącznie odżywek lub zastosować naturalną kurację odnowy płytki paznokciowej (np. olejowanie).

Obecne na rynku kosmetycznym odżywki odznaczają się wyjątkową skutecznością. Mają działanie wzmacniające, odżywiające, nawilżające lub wybielające. Zawierają w składzie witaminy (A, E, B5) i mikroelementy (mangan, magnez), a także oleje (np. arganowy).

Dobra odżywka poprawia kondycję paznokci, po 2 tygodniach stosowania paznokcie są mocne, twarde – nie łamią się i nie rozdwajają.

Suplementy diety, zdrowe odżywianie

Tych na rynku farmaceutycznym jest bardzo dużo. Różnią się od siebie składem i rodzajem składnika aktywnego. Popularne preparaty zawierają: skrzyp, drożdże lub kompleks witamin i mikroelementów. Zażywając suplementy diety możemy się mocno rozczarować, licząc na spektakularne rezultaty po tygodniu zażywania tabletek. Efekty są, owszem, ale po czasie (kuracja 3 – miesięczna) i pod warunkiem wyboru właściwego preparatu. Preparat wybieramy metodą prób i błędów, ponieważ nie mamy pewności, jakiego składnika brakuje w naszym organizmie.

Najczęstszą przyczyną kruchości i łamliwości paznokci jest niedobór krzemu, cynku i magnezu. Te mikroelementy znajdują się w preparatach ze skrzypem polnym (herbatki ziołowe, tabletki).
Ponadto, za wzmocnienie, odżywienie paznokci odpowiadają witaminy i mikroelementy takie jak:
  • wapń (produkty mleczne, maślanka),
  • żelazo (warzywa zielone: brokuły, szparagi, zielony groszek, szpinak),
  • witaminy z grupy B (warzywa ciemnozielone: cukinia, fasola szparagowa, a także drożdże, banany, ziemniaki, mleko),
  • witamina A (masło, mleko, żółtka jaj, tłuste ryby, wątróbka),
  • kwas foliowy (owoce, warzywa, produkty zbożowe),
  • nienasycone kwasy tłuszczowe (tłuste morskie ryby, oleje: lniany, rzepakowy…, oliwa z oliwek, orzechy, migdały, pestki słonecznika i inne, mleko i jego przetwory).
Witaminy i mikroelementy można dostarczyć do organizmu, stosując zdrową dietę lub prościej – w formie suplementów diety.

Sposobów pielęgnacji paznokci jest wiele – możemy sięgnąć po farmaceutyki lub zastosować nie mniej skuteczne metody naturalne. Systematyczna pielęgnacja paznokci „od zewnątrz” lub „od środka” w krótkim czasie przyniesie pożądany efekt.
article photo

ODMŁADZAJĄCA MOC KOLORU - UBRANIA, KTÓRE ODEJMUJĄ LAT

article photo

KARNAWAŁ NIEBAWEM - JAK ZROBIĆ SIĘ NA BÓSTWO ?

article photo

BALSAM WYPRÓBUJ NA WŁASNEJ SKÓRZE

article photo

NAJLEPSZE ODŻYWKI DO WŁOSÓW

article photo

JAK WYBRAĆ WÓZEK SPACERÓWKĘ

Czytaj więcej

article photo

WIOSENNA METAMORFOZA MIESZKANIA

Czytaj więcej

article photo

JESIEŃ W OGRODZIE – PRACE PORZĄDKOWE

Czytaj więcej

article photo

SPRAW RADOŚĆ UKOCHANEMU - PREZENTY WALENTYNKOWE DLA NIEGO

Czytaj więcej

article photo

KUCHNIA PEŁNA SMAKÓW – KURKUMA, KARDAMON

Czytaj więcej

article photo

JAKI PIÓRNIK DO SZKOŁY WYBRAĆ?

Czytaj więcej

article photo

BOGACTOWO POLSKICH ŁĄK – NATURALNE LEKI I KOSMETYKI

Czytaj więcej

article photo

OCHRONA PRZECIWSŁONECZNA – PARASOLE OGRODOWE

Czytaj więcej

rekomendacje dla Ciebie